16 PE-punten
Zie partnerwebsite
Universiteit van Amsterdam
5 juni
Plekken beschikbaar: 10
Nu inschrijven

Algemene informatie

Als bedrijf is het tegenwoordig vrijwel onmogelijk om thema duurzaamheid bezig te zijn. Of het nu People Planet Profit, Sustainability, of Sociale Verantwoordelijkheid wordt genoemd. Deze 2-daagse masterclass gaat dieper in op de uitdagingen die de huidige marketeer ervaart door deze maatschappelijke ontwikkelingen. Tijdens deze masterclass vertalen we recent en invloedrijk onderzoek op het gebied van marketing, consumentengedrag, en merkpositionering naar de huidige marketingpraktijk. Wat kunnen we leren van dit onderzoek en wat is de impact op consumentengedrag en marketingstrategie? We gaan concreet in op uitdagingen voor marketeers en hoe ze daarop kunnen reageren, vanuit het perspectief van het bedrijf én van de consument. We bieden u handvatten zodat u stappen kunt zetten in jouw organisatie en vragen als ‘Hoe kan ik als marketeer én consument bijdragen aan duurzaamheid?’ en ‘Hoe voorkom ik woke-washing? kunt beantwoorden.

Voor wie?

Deze masterclass is voor iedereen die impact wil maken op gebied van duurzaamheid, als bedrijf of individu, vanuit een marketing-perspectief: marketeers van grote corporates, start-ups, scale-ups, NGOs, overheidsinstanties en ZZPers. We bespreken de uitdagingen vanuit verschillende perspectieven en kijken naar concrete acties, met wetenschappelijk onderzoek als basis.

Resultaat

Na afloop van deze masterclass heeft u:
– inzicht in en kennis over hoe marketing, merkpositionering en consumptie kunnen bijdragen aan duurzaamheid.
– inzicht in en kennis over hoe marketeers duurzaam consumentengedrag kunnen faciliteren.
– inspiratie en een startpunt op een routekaart waarmee u als marketeer in de toekomst kunt navigeren binnen de veranderende marketingcontext.

Programma

Data voorjaar 2023: Maandag 5 en 6 juni
Tijden: 09:00 17:00
Locatie: Amsterdam Business School
PE-punten: 16
Kosten: €1950, UvA alumni ontvangen 10% korting
Vorm: Cursus is op locatie
Taal: Nederlands
Certificering: Na afronding van de masterclass ontvangt u een Certificaat van Aanwezigheid van de Universiteit van Amsterdam

Cursusagenda

Marketing en Duurzaamheid

maandag 5 juni
Universiteit van Amsterdam
Footer achtergrond

CURSUS

In deze workshop wordt vanuit
verschillende invalshoeken ingegaan
op de ethische implicaties van
actuele ontwikkelingen en innovaties
waarmee registercontrollers in de
marktsector te maken hebben of krijgen.